Pages

RUHİ MÜCERRET KİTAP YORUMUM

     Murat Menteş, okumak isteyip de okuyup okumamak arısında kaldığım yazarlardan. Okuyacağım kitaplardan biraz fazla seçiciyimsem demek ki... Sonraları sık sık tavsiye üzerine karşıma çıkınca okumam gerektiğini düşündüm.

      Kitabın ilk sayfalarından  okuyucu, yazarın hayal dünyasına giriyor. Çarpışan trenler, trenlerden fırlayan kellelerle  bir asırı devirmiş olan gazi Ruhi Mücerret'in,  biran evvel ahirete  intikal etme  temennilerinin içinde bulacaksanız kendinizi. Bir cümlede kahkaha atarken diğer bir cümlede derin bir düşünceye dalıp gitmeniz garanti.



                                              Kitaptan Altını Çizdiğim Cümlelerden


-dün görüşemedik , nerelerdeydiniz?
+ 30 sene evvel bana '' 3 ay ömrünüz kaldı'' diyen doktorun cenaze merasimindeydim.






'' Tamam, ölenle ölünmüyor. Lakin yaşayanla da yaşanılmıyor. Ben hayattayım diye, evlatlarım bana eşlik etmiyor''



''100 yaşındaysanız, insanlar sizi her gördüklerinde hala canlı olmanıza şaşarlar. Diri rolü yapmayı artık bırakmanızı, ölümünüzü ilan etmenizi beklerler''



'' İnsanlar sizi ne kadar aptal sanıyorlarsa, onları öldürdüğünüzde o kadar şaşırırlar''

''Kabuslar strese iyi gelir, facialar can sıkıntısını yok eder''

'' Gençken, akan zaman beni alır götürürdü, şimdiyse donmuş zamanı ben sırtımda taşıyorum''

''Eğer kainat güzeli seçilmediyse, adaylığını koymadığındandır.''

'' Benden bir merhamet damlası, teselli kırıntısı, metanet  zerresi umuyor. Halbuki ben onun düşmekten korktuğu uçurumun dibiyim''


''Fidan dik , kuş besle, evlat büyüt, umut ve sevinç aşıla... İnsanlar senin yanındayken kendilerini cennetteki gibi kınanmayan, yadırganmayan, dışlanmayan aksine ödüllendiren, yüceltilen, hoşnut edilen, ikramda bulunulan konumda, özgür hissederlerse sen, bulunduğun yeri cennete benzetmişsin demektir.''


''-Hani... 'Bir yetimi çocuğun başını okşa. O zaman, onun gözlerinde Allah'ı görürsün. Bir fakire yardım et. Onun gözlerinde Allah'ı görürsün. Bir kediye yiyecek ve su ver. Onun gözlerinde Allah'ı görürsün' demiştiniz ya?
    + Evet?
-Peki... ya, haşa kendini Allah'ın yerinde vehmedip, o gözlerde kullarını görürse?''



 

Elif Deniz

Fikirleri kutsamaya gerek yok. Birbiriyle çarpıştırmayacaksak fikir sahibi olmanın ne anlamı var?

15 yorum:

  1. Kitapta ne kadar güzel cümleler varmış öyle :)

    YanıtlaSil
  2. İlgi çekiciymiş, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabı çıktığında almış, okumayı denemiş, kitaplığıma kaldırmış, ara ara yine denemiş fakat okuyamamıştım. Şimdi bu anlatımı ve cümleleri görünce şöyle bir göz ucuyla bi baktım göz kırpıyor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Ya evet haklısınız Murat Menteş yalın, doğal ve argo kelimeler kullanmış kitapta. Ama genel olarak yorumlarsak düşündürücü ve akıcı cümleler çoğunlukta. Ve hayal dünyası baya bir renkliymiş Murat Menteş'in :)

      Sil
  4. Çoktan merak ettim zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. He hee bu güzel yazım işe yaramış :))

      Sil
  5. Adı ve kapağından mütevellit fazlasıyla dikkat çekiyor kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet evet :) aşina olduğumuz bir yaşam tarzını kapak yapması gerçekten dikkat çekici

      Sil
  6. ilk alıntı süper ama Elif şimdi, dr nin cenazesi =))

    YanıtlaSil
  7. elimde var ama bi türlü başlayamadım. bi de alper canıgüz var ona benzeyen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer yazarı hiç duymamışım. Güzel mi yazıyor?

      Sil
  8. evet güzel. blogumda bir kitabı var. çok sevilen biri. bu menteşle aynı türden gibi. bir dene işte :)

    YanıtlaSil