Pages

Kurban İbadetinde Okunacak Dua

    Dini bayramların gelmesiyle yapılan ibadetlerin, duaların çoğaltmak Peygamber Efendimizin  sünnetlerinden  biridir. Kurban ibadeti hepimizce bilinen güzel bir ibadet.  Peki kurbanlarımızı keserken hangi duayı okumalıyız? Okumamız gereken dualar hangileridir? Peygamber Efendimiz hangi duayı okurdu? Şimdi Peygamber Efendimizin yaptığı duayı sizinle paylaşmak istiyorum.

Cabir bin Abdullah(ra) dedi ki:
Resulullah (sav) bayram günü iki tane kurbanlık koç aldı. ( İki tane koç alıp kesmek sünnettir. Zira Peygamber Efendimiz, birini ümmetinden kurban ibadetini yerine getiremeyenler içinde kesmiştir)
Kesmek için onlara yöneldiği  zaman Şu ayeti kerimeleri okudu:

İnni veccehtü vechiye lillezi fetare's-semavati ve'l-erda hanifen ve ma ene mine'l-müşrikin. İnne salati ve nüsüki ve mahyaye ve memati lillahi rabbi'l-alemin. La şerike lehü ve bi-zalike ümirtü ve ene evvelü'l-müslimin. Allahümme minke veleke en Muhammedin ve ümmetihi.

( Muhakkak ki ben yüzümü, gökleri ve yeri yaratan Allah'a ihlaslı olarak döndürdüm ve ben müşriklerden değilim. Namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm alemlerin Rabbi olan Allah içindir. O'nun ortağı yoktur ve ben bununla emrolundum ve ben bu emre teslim olan Müslümanların ilkiyim. Ey Allah'ım,  bu nimet sendendir; Muhammed ve ümmetinden senin rızan içindir.)




Elif Deniz

Fikirleri kutsamaya gerek yok. Birbiriyle çarpıştırmayacaksak fikir sahibi olmanın ne anlamı var?

5 yorum:

  1. bilmiyodum bu duaları saooool :)

    YanıtlaSil
  2. bilmiyodum bu duaları saooool :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba.. ^^ Blogunu Deep sayesinde keşfettim. ^^ Yayınların çok iyi, çok sevdim. ^^ Küçücük bir şey söyleyeceğim yanlış anlama lütfen.. Blogunun tasarımı çok karışık. Daha sade bir blog, takipçilerinin blogunda daha uzun süre kalmasını sağlayabilir. ^^ Sadece iki sütun'a düşürsen bile eminim çok fark edecektir. ^^ Küçük bir tavsiyede bulunmak istedim umarım yanlış anlamazsın. ^^ Bu arada benim bloguma da beklerim, sevgiyle kal.. ^.^

    YanıtlaSil
  4. Bu güzel tavsiyenizle Hoş gelmişsiniz. Ve hemen söylediklerinizi dikkate aldım. Umarım beğenirsiniz, sevgiler ^_^

    YanıtlaSil