Pokemon Go

    Piyasaya çıktığı günden bu yana kullanıcılarını hızla arttırmayı başarabilen  ve piyasada ki değerini yükselten Pokemon go ne kadar güvenilebilir? Bence göründüğünün aksine hiçte masum bir oyun değil. Bu  oyundan ziyade kullanıcılarına komut gönderen ve onları istediği şekilde yönlendiren  Pokemon go bir çeşit beyini yönlendirme  ve yönetme biçimidir. Günümüzde ki nöropazarlama adını verebileceğimiz altında ise hedef kitleyi kontrol etme, gereken satış miktarına bu şekilde arttırma amacı güdüyor.


     Piyasaya çıktığı günden bu yana Nintendo  da yaklaşık 7.5$ Milyar  değerinde (yaklaşık 2 THY yapıyor ) bir pazar payı yakaladı. ABD pazarında ki ilk beş günlük  payı ise %5  ve Pokemon go yalnızca   ABD'de  ki Apple store'dan $1.6 milyon dolar elde etmesi bekleniyor. Bu kadar hızlı ilerlemesinin  altında elbette ki etkili bir  iletişim yatmaktadır. Bu kadar güçlü bir iletişim kurmayı başarabilen ve kendi piyasasını yaratabilen Pokemon Go'nun nasıl masum olduğunu düşünebiliriz ki?




Çıktığı ilk üç günde rekor bir kullanıcıya ulaşması iletişim çalışmalarının daha önceden başladığını  göstermektedir. Peki bu iletişim çalışmasının somut bir göstergesini daha önceden farkına varan oldu mu? Bu çalışmanın  nöropazarlamanın etkisi olduğu şüphesiz. Beyni kontrol etme işlevi gören nöropazarlamanın etkisi bu denli büyükse beyine komut veren bir sistemin etkisi elbette daha büyük olur. Bunun örnekleri çıkmaya  başladı bile...
''Tayvanda nadir bir Pokemon ortaya  çıkınca izdiham çıktı.''

   '
 ''Peki insanlar nasıl bu kadar saldırgan olabiliyor'' sorusuna gelince. Yukarıda yazdığım gibi beyini yönlendiren komut sistemiyle  hedef kitleyi istediği ortamda toplayabilen bir sistemden söz ediyoruz. Bunun masum bir oyun olduğunu söylemek elbette doğru olmaz. Günümüzde ki terör örgütlerin, terör faaliyetlerin gerçekleştirdiği ortamlar bilindik büyük  kalabalık meydanlar olduğu gerçeği hepimizce malum. Peki bu komut sistemiyle bir terör olayının gerçekleşmeyeceği garantisini kim verebilir?


Yorumlar

  1. Vala bazen diyorum. Hayat sokakta ve okumakla daha güzel Hiç anlamıyorum anlamayacağıma gerek olduğunda düşünmüyorum bir durum bir huzurda sağlamıyor. Bana uzak bir kere Bir çiftlik oyunu oynayın dedim onu bile beceremedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiftlik oyununu benim de oynamışlığım var. Bana domuz satın alıp beslemem gerektiğini söyleyince vicdanına sığdıramayıp silmiştim :)

      Sil
  2. Bu oyunun bir nevi ajan olduğunu duymuştum doğru mudur bilmem tabi. Tanıdığım mühendisler indirmeyin falan diyorlar. Ülkeleri keşif amaçlı yapılan bir oyunmuş bir de Android telefonlar vasıtasıyla sosyal medyadaki bilgilerinizi çalıyormuş.

    YanıtlaSil
  3. ne tuhaf oldu bu dünya yaa bu net yüzünden :)

    YanıtlaSil
  4. ne tuhaf oldu bu dünya yaa bu net yüzünden :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

AUZEF Mİ? AÖF Mİ?

Yazımı Kışa Çevirdin (Leyla'm)

Sinead O'Connor